Σκηνοθέτες που αποκήρυξαν τις ταινίες τους.

Author: Χωρίς σχόλια Share:

 

Τι και αν η δημιουργία μιας ταινίας απαιτεί μήνες ή και χρόνια δουλειάς· πολλές φορές το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ μακριά από αυτό που ο σκηνοθέτης ήθελε να αποτυπώσει. Καλές, μέτριες ή κακές, είναι ταινίες που οι δημιουργοί τους τις αποκήρυξαν, επιβεβαιώνοντας ότι συχνά ο αυστηρότερος κριτής ενός καλλιτεχνικού πονήματος είναι ο ίδιος ο δημιουργός.

 

TONY KAYE // AMERICAN HISTORY X (1998)

 

Το American History X ήταν η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του γνωστού ως ‘’τελειομανή’’ στην κινηματογραφική βιομηχανία Tony Kaye. Και ενώ η εταιρία παραγωγής ( New Line Cinema ) ήταν αρχικά ευχαριστημένη με το τελικό αποτέλεσμα· ο Kaye ζήτησε παράταση 8 εβδομάδων παραδίδοντας τους τελικά μια συντομότερη εκδοχή της ταινίας, κάτω από 87 λεπτά. H New Line Cinema αποφάσισε ωστόσο να κυκλοφορήσει την μεγαλύτερη εκδοχή της ταινάις ( 119 λεπτά ), αναθέτοντας την τελική επεξεργασία του μοντάζ μεταξύ άλλων, και στον πρωταγωνιστή Edward Norton. Εξοργισμένος ο Kaye αποκήρυξε την ταινία δημόσια, ενώ υπέβαλε αίτηση  ώστε να αφαιρεθεί το όνομά του από την ταινία και να αντικατασταθεί με το ‘’Alan Smithee’’. Το ψευδώνυμο αυτό χρησιμοποιείται από τη βιομηχανία του κινηματογράφου, όταν ο δημιουργός της είναι τόσο απογοητευμένος με το αποτέλεσμα που αποφασίζει να αποκηρύξει το τελικό προϊόν. Ο Norton θα κερδίσει τελικά μια υποψηφιότητα στα Όσκαρ για την ερμηνεία του, ενώ η ταινία θεωρείται πια ως ‘’σύγχρονη κλασσική’’.

 

DAVID FINCHER // ALIEN 3 (1992)

 

Το Alien 3 είναι η ταινία με την οποία ο Fincher, ο σκηνοθέτης που με το Fight Club  δημιούργησε μια νέα γενιά σινεφίλ, μετέβη από την τέχνη του βίντεο κλιπ στην αμιγώς κινηματογραφική δομή. Αρχικά ήταν προγραμματισμένη να προβληθεί το Πάσχα του 1990 και κατέληξε να κυκλοφορήσει στις αίθουσες το Μάιο του 1992, καθώς ο σκηνοθέτης βρισκόταν σε συνεχείς συγκρούσεις με το στούντιο και την εταιρία παραγωγής. Ο Fincher ξεκίνησε τα γυρίσματα της ταινίας χωρίς να έχει ένα ολοκληρωμένο σενάριο, ενώ έπρεπε να συνεργαστεί με τεχνικούς που δεν είχε επιλέξει ο ίδιος. Μέχρι και σήμερα, ο Fincher αρνείται να αναγνωρίσει την ταινία ως δική του και δηλώνει  ‘‘Κανείς δεν την μισούσε περισσότερο από μένα. Ακόμη και σήμερα κανείς δεν σιχαίνεται αυτή την ταινία περισσότερο από ότι εγώ’’.

 

STANLEY KUBRICK // FEAR AND DESIRE (1953)

 

Ακόμα και οι φανατικότεροι οπαδοί του Stanley Kubrick, πιθανότατα δεν έχουν δει το αντιπολεμικό δράμα  Fear and Desire, την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη. Αν και η ταινία έτυχε θερμής υποδοχής από του κριτικούς, δεν έκανε εισπρακτική επιτυχία και ο ίδιος ο Kubrick την χαρακτήρισε ως μια εντελώς αδέξια ερασιτεχνική απόπειρα. Έφτασε μάλιστα στο σημείο να αγοράσει όλα τα αρνητικά και τις διαθέσιμες κόπιες της ταινίας, ώστε να εξασφαλίσει ότι δεν θα προβληθεί ποτέ ξανά. Έκτοτε υπήρχε μία μόνο νόμιμη κόπια της ταινίας στο αρχείο της Kodak, που πρόσφατα όμως ( 2012 ) επανεκδόθηκε σε μορφή blue-ray.

 

JOEL SCHUMACHER // BATMAN AND ROBIN (1997)

 

Ο Joel Schumacher έχει απολογηθεί δημόσια για το Batman and Robin, μια ταινία που θεωρείται από πολλούς μία από τις χειρότερες, αν όχι η χειρότερη ταινία υπερήρωα που έγινε ποτέ. Υπέδειξε μάλιστα ανοιχτά την εταιρία παραγωγής  ως βασική υπεύθυνη για το κακό αποτέλεσμα, καθώς όπως δήλωσε ’του ζητήθηκε να κάνει μια ταινία με πάρα πολλούς κακούς και πάρα πολλούς ήρωες, ακόμα και να δημιουργήσει σκηνές που θα βοηθούσαν ώστε να πωληθούν περισσότερα παιχνίδια βασισμένα στην ταινία’’. Το 2011 σε συνέντευξή του θα ομολογήσει ότι αισθάνεται μεγάλη ζήλια για τον Christopher Nolan που κατάφερε να σκηνοθετήσει το ‘’ the Dark Knight’’, την πιο ρεαλιστική ταινία Batman.

 

WOODY ALLEN // ANNIE HALL (1977)

alywoody allen

 

Παρόλο που κέρδισε 4 βραβεία Oscar ( συμπεριλαμβανομένων των καλύτερης σκηνοθεσίας, σεναρίου και εικόνας ) και θεωρείται ευρέως μία από τις καλύτερες ταινίες του Woody Allen, το Annie Hall παραμένει για τον ίδιο το σκηνοθέτη μια μεγάλη απογοήτευση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το τελικό προϊόν είναι πολύ διαφορετικό από το αρχικό όραμα του Allen. Στη συνέντευξη τύπου για την προώθηση της ταινίας του ‘’To Rome with Love’’, ο Allen σχολίασε σχετικά με το Annie Hall : ‘’ Η ταινία υποτίθεται ότι ήθελε να δείξει τι συμβαίνει στο μυαλό ενός άντρα. Να ακολουθήσει τη ροή της σκέψης και της συνείδησής του, άλλα το αποτέλεσμα ήταν μάλλον ασυνάρτητο. Κανείς δεν κατάλαβε τίποτα. Όλοι εστίασαν στη σχέση μεταξύ εμού και της Diane Keaton, δεν ήταν ωστόσο αυτό που εγώ ήθελα να δείξω’’.

 

Central photo: Getty Images

Previous Article

Εμπνευσμένα Γλυπτά και Αγάλματα από όλο τον κόσμο.

Next Article

13 εκπληκτικές φωτογραφίες μικροσκοπίου που αποδεικνύουν ότι και ο μικρόκοσμος είναι καταπληκτικός.

Διαβάστε επίσης: