Κρυμμένες εικόνες σε γνωστούς πίνακες ζωγραφικής (μέρος 1ο)

Author: Χωρίς σχόλια Share:

Μερικά κλασικά έργα ζωγραφικής μας εξέπληξαν με τα κρυμμένα «μυστικά» τους με εικόνες που βρέθηκαν χρησιμοποιώντας  τεχνικές αποκατάστασης και νέες τεχνολογίες. Αν και σουρεαλιστικό, είναι αληθινό, και αυτές οι ανακαλύψεις έχουν αφήσει τον κόσμο της τέχνης με κομμένη την ανάσα.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τους πρώτους πέντε πίνακες που έχουν κρυμμένες εικόνες.

 

     1. Το άγαλμα La Republique στον πίνακα The Wood Sawyers

10a-the-wood-sawyers-republique

Χρησιμοποιώντας την τεχνική της υπέρυθρης ρεφλεκτογραφίας, μια εικόνα ενός κεφαλιού φανερώθηκε πάνω από τον αριστερό ώμο, του ενός, από τους άνδρες που είχε ζωγραφίσει ο Jean-Francois Millet στον πίνακα The Wood Sawyers. Με περαιτέρω εκτιμήσεις και σε βάθος σάρωση, αποκαλύφθηκαν και τα υπόλοιπα μέρη. Ήταν η εικόνα του διάσημου Γαλλικού αγάλματος La Republique.

Ο Alfred Sensier, βιογράφος του καλλιτέχνη, επιβεβαίωσε αργότερα ότι αυτή η εικόνα δημιουργήθηκε αρχικά ως εικόνα για έναν δημόσιο διαγωνισμό. Δυστυχώς, δεν κέρδισε το βραβείο στον εν λόγω διαγωνισμό. Έτσι ο Millet ζωγράφισε το The Wood Sawyers πάνω από την αρχική εικόνα. Επαναχρησιμοποίησε τον ίδιο καμβά απλά για να εξοικονομήσει χρήματα.

 

  1. Μία φάλαινα στον πίνακα View Of Scheveningen Sands

Ο πίνακας View of Scheveningen Sands δημιουργήθηκε από τον Hendrick van Anthonissen περίπου το 1641 και δωρήθηκε στο μουσείο Fitzwilliam το 1873. Ο πίνακας απεικονίζει μια αθώα σκηνή. Μια ήρεμη παραλία το χειμώνα με τη μάζωξη ανθρώπων που συγκεντρώθηκαν για κανέναν προφανή λόγο.

Όταν ένας συντηρητής φοιτητής παρατήρησε ένα μπάλωμα κιτρινωπού χρώματος, ανακάλυψε ένα περίεργο μυστικό. Στον ορίζοντα του ωκεανού, εμφανίστηκε μια φιγούρα. Μετά από περαιτέρω καθαρισμό, οι συντηρητές βρήκαν μια εικόνα που τελικά ήταν φάλαινα.

Δεν υπήρξε καμία ένδειξη ότι η ζωγραφική του van Anthonissen έδειχνε μια φάλαινα, όταν το μουσείο την  απέκτησε. Αργότερα η ανάλυση έδειξε ότι το χρώμα που χρησιμοποιήθηκε για να αποκρύψει το ζώο έγινε κατά τον 18ο ή 19ο αιώνα.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η φάλαινα ήταν κρυμμένη, επειδή η εικόνα ενός νεκρού ζώου θεωρήθηκε προσβλητική κατά τον 18ο και στις αρχές του 19ου. Χωρίς τη φάλαινα, η ζωγραφική ήταν πιθανώς πιο εμπορεύσιμη.

 

  1. Μια αγρότισσα στον πίνακα Patch Of Grass

8-patch-of-grass

O Vincent van Gogh, ένας καλλιτέχνης με μια τραγική ιστορία ζωής, του οποίου τα έργα είναι αρκετά πολύτιμα σήμερα, ζωγράφισε το αριστούργημά Patch of Grass στο Παρίσι το 1887. Ωστόσο, επιστήμονες από την Ολλανδία και το Βέλγιο αποκάλυψαν ένα ξεχασμένο πορτρέτο που κρύβεται πίσω από αυτό τον πίνακα.

Αν και τα τελικά χρώματα αποτελούνται κυρίως από μπλε και πράσινο, το πορτρέτο είναι εξ ολοκλήρου καφέ και κόκκινο. Ανακαλύφθηκε το 2008 με τη βοήθεια της προηγμένης τεχνικής χαρτογράφησης χρώματος που γίνεται με ακτίνες φθορισμού Χ. Τα στοιχεία δείχνουν μια εικόνα γυναίκας που φαίνεται να είναι χωρικός. Η ταυτότητά της είναι άγνωστη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της τέχνης, ο Van Gogh συχνά ανακύκλωνε τους καμβάδες του, για να εξοικονομήσει χρήματα.

 

  1. Η αυτοπροσωπογραφία του Σερά, στον πίνακα Young Woman Powdering Herself

7-young-woman-powdering-herself

Για να σώσει την αξιοπρέπειά του, ο Ζωρζ Σερά κάλυψε σκόπιμα το επάνω μέρος του πίνακα Young Woman Powdering Herself. Ο πίνακας απεικονίζει μια νεαρή γυναίκα που εφαρμόζει make up.

Η γυναίκα ήταν το μοντέλο Madeleine Knobloch, ερωμένη του Σερά. Το φόντο του πίνακα είναι ένα λεπτομερές δωμάτιο με διάφορα αντικείμενα. Ένα από αυτά τα αντικείμενα είναι ένας καθρέφτης στον τοίχο που αντανακλά ένα βάζο με λουλούδια πάνω σε τραπέζι. Ο Σερά έκρυψε την αυτοπροσωπογραφία του κάτω από τον καθρέφτη.

Πρόσφατες τεχνικές απέδειξαν ότι ο Σερά πρόσθεσε την αντανάκλαση των λουλουδιών για να καλύψει τη δική του εικόνα. Πριν κυκλοφορήσει ο πίνακας, ο Σερά είχε ζητήσει από ένα φίλο του, τη γνώμη του για την εικόνα.

Αγνοώντας την παράνομη σχέση, ο φίλος του σχολίασε ότι το πορτρέτο στο δωμάτιο ήταν κωμικό. Ο Σερά, στη συνέχεια, αποφάσισε να καλύψει την αυτοπροσωπογραφία του για να κρατήσει και την υπόθεση μυστική.

 

  1. Ένας ένστολος, στον πίνακα Portrait Of Don Ramon Satue

6-portrait-of-don-ramon-satue

Ένα ημιτελές πορτρέτο ενός άνδρα με επίσημη στολή ανακαλύφθηκε κατά τη σάρωση κάτω από τον πίνακα Portrait of Don Ramon Satue του διάσημου ζωγράφου Francisco de Goya. Οι λεπτομέρειες του προσώπου δεν είχαν ολοκληρωθεί, οπότε και ο άνθρωπος παραμένει ακόμα άγνωστος.

Ιστορικά, μόνο ο Joseph Bonaparte (μεγαλύτερος αδερφός του Ναπολέοντα) και 15 άλλοι στρατηγοί είχαν το δικαίωμα να φορούν αυτό το είδος των ενδυματων.

Η βασιλεία του Ιωσήφ Βοναπάρτη διήρκεσε από το 1808 έως το 1813. Μετά την αποχώρηση του κυβερνώντος κόμματος, ο Γκόγια συνέχισε ως  ζωγράφος για το νέο βασιλιά. Ο Goya πιθανώς ζωγράφισε πάνω από τον άνθρωπο, γιατί θα ήταν επικίνδυνο να απεικονίσει κάποιον από το παλιό καθεστώς, αφού είχε εκλεγεί ήδη νέος μονάρχης.

Previous Article

Πρώην Κάτοικοι Επιστρέφουν Στη Ζώνη Αποκλεισμού Της Fukushima.

Next Article

Θρυλικές Σκηνές Ταινιών Που Ήταν Εκτός Σεναρίου Και Έγραψαν Ιστορία.

Διαβάστε επίσης: